Nařízení města o omezení reklamy 13.1.2016 12:27

Nařízení města o omezení reklamy

Tak, a je schváleno. Po připomínkovém řízení nakonec rada města ve Valašském Meziříčí schválila nařízení o omezení reklamy ve městě ve velmi osekané formě (přičemž připomínkami klubu ODS se zjevně vůbec nezabývala – viz náš příspěvek s názvem „Vedení města chystá další omezení“). Přemýšlím, čeho vlastně radnice chce tímto předpisem dosáhnout? To mi vlastně chybí od samého začátku diskuse nad způsobem omezení reklamy ve městě. Analýza současného stavu a definice žádoucího stavu. Co tedy vůbec radnice chce? 

Zdravé životní prostředí? Toto se dočteme ve zdůvodnění vydání předpisu radou města. No tak nevím, přímý dopad na zdravé životní prostředí zde nevidím. Ale nejsem odborník na zdraví lidu, tudíž bych přivítala odbornou analýzu o vlivu „plotových“ reklamních plachet na zdraví obyvatel města.

Estetika městského veřejného prostoru? Takto zdůvodňuje předpis paní místostarostka. Čili nelíbí se plandající reklamní plachty nebo vůbec přemíra reklam ve městě? Pokud pouze plandající plachty, tak tomu rozumím. Ani mně se to nelíbí, jako každý podobný znak nepořádku. Ale dovedu si představit jiný způsob dosažení nápravy. A to s využitím již platných právních předpisů – obecního zákona a obecně závazné vyhlášky města o veřejném pořádku. Na většině reklamních plachet jsou telefonní čísla na firmy, které svou činnost propagují. Je takový problém na tato čísla zavolat a s majitelem reklamy sjednat nápravu? A až následně ukládat sankce, případně reklamy odstraňovat (zejména z veřejně prospěšných zařízení – zábradlí zastávek, mostů atd.). Novým právním předpisem, kterým nařízení města je, opět bude město pronásledovat i ty, kteří mají reklamu sice na plachtě, ale novou, hezky vypnutou, dobře pověšenou.

Pokud se ale nelíbí přemíra reklam, pak bych očekávala od vedení města větší tah na branku a vydání úplného zákazu reklam, zejména v městské památkové zóně. Ten by se ovšem musel týkat všech, pochopitelně i města a jeho organizací i organizací spřízněných (dotacemi). A to se asi nehodí do nové, ambiciózní koncepce PR a marketingu města. Pokud se dívám na stávající sebechválnou až „růžovou“ propagaci práce radnice, obávám se, že k takovému razantnímu opatření nemá rada města dostatek odvahy. Byl by to nepopulární krok, kterým se ztrácí body u voličů. Takže raději nic neřešící nařízení, ale hlavně, že vykazujeme aktivitu, že?

 

Hana Skácalová, místní sdružení ODS

Leden 2016

 

P.S. pár příkladů reklam, o kterých je řeč.

Zde - levá reklama bude muset jít do pevného materiálu, pravá je v pořádku.

 

Tato bude dle nařízení zřejmě v pořádku, i když nekvalitně vypnutá. Nebo ne? Je to sice plachta, ale nevisí na plotu, zábradlí, sloupu ani stromu. Je na samostatné konstrukci.